Vides de sal a Cinemar

L’associació Som Mar de Llançà va inaugurar dijous 7 de juliol el Cicle Cinemar a la Casa de Cultura de Llançà amb el documental Vides de sal, que tracta del mar i del món de la pesca tradicional des dels diferents angles que conformen aquesta professió, pròpia dels pobles de mar.

La inauguració el cicle va anar a càrrec de Núria Escarpenter, alcaldessa de Llançà, i la presentació del documental a càrrec d’Irene Álvarez de Quevedo, biòloga i membre de Som mar. Després de la projecció, es va poder gaudir d’una interessant tertúlia, en què van intervenir els convidats següents: Sílvia Gómez, directora del documental; Salva Manera, pescador i president del Pla de Cogestió de Cap de Creus i Alt Empordà, i Jesús López, de la Confraria de Pescadors del Port de Llançà.

L’acte va ser tot un èxit, amb una gran afluència de públic. Hi van assistir persones implicades en el mar i en l’ofici de la pesca tradicional, les quals van poder fer les seves aportacions i compartir les seves inquietuds. Cal destacar les intervencions de Ponç Feliu, director del Parc Natural del Cap de Creus; Carles Bros, artista de Llançà, i de Jaume Caball i Joan Batlle, pescadors.

Es van tractar temes com la corresponsabilització i la cogestió del territori per poder fer una activitat sostenible al mar; dels esforços dels pescadors per recuperar la biodiversitat del mar, de les seves renúncies i els seus aprenentatges a partir del treball conjunt amb científics i biòlegs; del paper que hi pot tenir el consumidor en escollir producte provinent d’aquesta pesca tradicional; del paper de la dona en aquest món tradicionalment masculí i, també, del futur de la pesca tradicional com a professió.

Cinemar és un cicle de projeccions organitzat per Som Mar conjuntament amb els Amics del Cinefòrum de Llançà, que es durà a terme durant tot l’estiu amb l’objectiu d’apropar-nos el Mar i de conscienciar-nos sobre el seu valor.

La pròxima projecció tractarà del mar com a font de salut i benestar: el dijous 21 de juny, a les 18 h, es projectarà el documental Aqua, de Pascale d’Erm, amb la presència de la directora i d’alguns dels seus protagonistes: Xènia Ros, Josep Lloret i Pau Calero, que presentarà la projecció. Tot seguit es farà un col·loqui sobre els beneficis de l’aigua per a la salut integral.

Som Mar és una associació de Llançà que té com a objectiu la salut integral i la preservació del mar i del litoral de l’Albera marítima.